Przydatne programy

Kropki Kreski do pracy polecają:

Acrobat Reader

Podstawowe narzędzie pracy każdego redaktora i korektora. Służy przede wszystkim do otwierania plików PDF, jednak najnowsze wersje (od 11) wyposażone są w rozbudowany system komentowania i nanoszenia uwag. Dzięki temu program przydaje się wszystkim, którzy współpracują z innymi przy opracowaniu finalnej wersji ulotki, katalogu, produktu – wszystkiego, co wymaga zdalnych uzgodnień między co najmniej dwoma osobami. Dzięki Acrobat Reader v.11 na pliku PDF można kreślić, poprawiać, nadpisywać tekst, usuwać, dodawać ramki z tekstem, a wszystkie te uwagi grafik lub współpracownik z łatwością zrozumie. Nowa epoka znaków korektorskich – już nie tylko dla wtajemniczonych!

Prezi

To znakomity, bardzo atrakcyjny kreator prezentacji online. Wersja bezpłatna pozwala na przygotowanie bardzo ciekawych pokazów, w których można omówić kluczowe zagadnienia danego tematu. Jest w dodatku dość prosty i łatwo wyczuć jego funkcjonalności.

Narzędzie Wycinanie

W pracy biurowej często zachodzi potrzeba, by podzielić się z kimś widokiem własnego ekranu – można tak pokazać występujący błąd, zrobić szybką notatkę czy też pokazać zawartość danego folderu. Narzędzie Wycinanie (dostępne w systemach Windows od wersji 7) ma tę przewagę nad guzikiem Print Screen, że pozwala nanieść uwagi (podkreślenia, kolory) od razu na wybrany fragment widoku.

Aby znaleźć narzędzie, wystarczy otworzyć menu Start i okienko wyszukiwania wpisać „Wycinanie”. Narzędzie warto przypiąć do paska zadań, bo raz odkryte, potem bardzo często się przydaje.

Gimp

Bezpłatny program graficzny, w którym można zrobić zadziwiająco wiele! Potrzebujesz szybko przyciąć zdjęcie, zmienić jego rozmiar? Albo zmienić rozmiar wielu zdjęć naraz? Wystarczy chwilę poklikać, by rozpoznać się w najważniejszych funkcjach i możliwościach Gimpa.

PDFill

Kolejny program do obróbki plików PDF. Tym razem taki, który pozwala zarządzać stronami w obrębie pliku. Dzięki programowi można usunąć wybraną stronę lub kilka stron z pliku, połączyć kilka plików PDF w jeden lub obrócić stronę.

Słownik synonimów w Microsoft Word

Co prawda nie jest to narzędzie bezpłatne, bo wymaga zakupu pakietu Microsoft Office, ten jednak jest tak powszechny, że trudno wyobrazić sobie bez niego pracę w jakimkolwiek biurze. Za to korzystający z Worda nie wiedzą często, jaki potencjał drzemie pod prawym klawiszem myszki. Każdemu czasem zabraknie słowa, tymczasem wystarczy kliknąć (prawym klawiszem) na słowo, którego zastępnika potrzebujemy, a następnie z menu wybrać Synonimy lub Tezaurus, aby otworzyć przepastne zasoby słownika wyrazów bliskoznacznych.

Evernote

Ten bezpłatny notatnik online bije na głowę tradycyjne notesy. Choć skrobanie ołówkiem w zeszyciku z motylem ma niepowtarzalny urok, zapomnienie takiego notesu z domu może rozłożyć na łopatki ważne spotkanie. Evernote jest dostępny po zalogowaniu z każdego urządzenia z podłączeniem do internetu. Można w nim tworzyć listy zadań, notatki, także zdjęciowe, które same o sobie przypominają, a wszystko porządkować według różnych kluczy. To świetna alternatywa dla miliona karteluszków zalegających wiele biurek.

Inne ciekawostki i przydasie